دلایل چکه کردن آب از کولر گازی و راه حل آن

علت چکه کردن اب از کولرگازی : احتمالا برای شما هم پیش امده که متوجه شدید اب از کولرگازی چکه می کند اما نمی دانستید که علت چکه کردن اب از کولرگازی چیست و چکونه این مشکل را حل کنید. چکه کردن اب از پنل کولرکازی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. و شما اولین نفری نیستید که با  این مشکل مواجه شدید. ما در این مطلب از سلام بابا، علت چکه کردن اب از کولرگازی را برای شما شرح می دهیم و همچنین راه حل هایی را به شما ارائه می دهیم تا خودتان بتوانید مشکل کولرگازیتان را برطرف کنید. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:چگونه جارو برقی خوب بخریم؟

 

 

دلایل چکه کردن اب از کولرگازی

۱-مسدود شدن خروجی سینی تخلیه آب با ناودانی کولر

ناودانی کولر جایی است که اب حاصل از رطوبت در انجا جمع شده و از طریق لوله ها به بیرون منتقل می شود . اما ممکن است به دلیل کثیفی، تجمع گرد و خاک و پرزها بسته شود و در نتیجه اب تخلیه نمی شود و این می تواند علت چکه کردن اب از کولرگازی. معمولا کولرگازی باید هر ۲ سال یکبار تمیز و سرویس شود تا همچین مشکلی پیش نیاید. شما خودتان هم می توانید پنل را باز کرده و ان را تمییز کنید. شما می توانید قاب جلویی پنل را باز کرده تا به لوله درین دسترسی داشته باشید و ان را تمییز کنید. اما در باز کردن قاب جلویی پنل بسیار دقت کنید که خارهای ان نشکند. البته شما از طریق پشت پنل هم می توانید به لوله درین دسترسی داشته باشید اما اگر خودتون نتوانستید این کار را انجام دهید حتما تعمیرکار خبر کنید.

 

نکته : برای رفع این مشکل شما می توانید به تعمیرکار بسپارید تا در زیر پنل برای شما پمپ درین نصب کند تا اب به راحتی از ان تخلیه شود.

 

حتما ببینید:رفع نشتی آب کولر گازی

 

۲-عدم جای گذاری خروجی لوله درین در جای مناسب و یا شکستن سینی ناودانی

اگر لوله تخلیه اب در جای خود قرار نگرفته باشد یا لوله درین از جای خود خارج شده باشد اب از پنل سرریز می کند و این علت چکه کردن اب از کولرگازی است. در این حالت کولرگازی باید باز و تعمیر شود. دلایلی که موجب این مشکل می شوند عبارتند از تا خوردن لوله درین، مسدود شدن لوله درین، نامناسب بودن شیب شلنگ تخلیه (شلنگ باید دارای شیب ملایم برای تخلیه باشد).

شکستگی در ناودانی هم یک علت چکه کردن اب از کولرگازی است که ترک های ان به شکل یک خط سیاه معلوم است پس این مورد را هم بررسی کنید.

۳-کم بودن مقدار گاز کولرگازی

اگر میزان گاز کولر شما کم شده باشد موجب مختل شدن عملکرد کلی کولر می شود که چکه کردن اب از پنل هم می تواند یکی از مشکلات کمبود گاز در کولرگازی باشد. (کمبود گاز موجب یخ زدن فین های پنل داخلی کولر می شود و زمانی که ان را خاموش کنید یخ ها اب شده و در ناودانی اب جمع می شود و در نهایت سرریز می شود).

۴-عدم عایق بودن لوله های کولرگازی

در واقع لوله های کولرگازی بسیار خنک هستند و اگر نتوان آن ها را با عایق پوشاند رطوبت هوا را به خود جذب می کنند. و این مسئله به صورت ریزش آب و به صورت قطره قطره ابریزش می کند. اگر از لوله کشی توکار هم استفاده کنید خیلی عالی است.

 

۵-تراز نبودن پنل کولرگازی در هنگام نصب

اگر کولرگازی به درستی نصب نشده باشد ، می تواند دلیل اصلی نشت آب باشد. در حین نصب کولر ، اطمینان حاصل کنید که قسمت جلوی آن خنک تر از قسمت عقب باشد. با اطمینان از این امر آب به درستی تخلیه می شود و نشت نمی کند. در هنگام نصب پنل روی دیوار حتما از تراز استفاده کنید تا کج بودن ان موجب چکه کردن اب از ناودانی نشود. در این مورد شیب نامناسب علت چکه کردن اب از کولرگازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی احتیاج دارید ? با ما تماس بگیرید